Бел. ред.: В редакцията на Информационна агенция News24sofia.eu получихме няколко критични мнения по повод протестите през последните няколко дени между гейове и нормални. Нито едно от тях не е хомофобско. Но съзнаваме, че дори минималното несъгласие с някои неща, свързани с гейпарада и привържениците му, може да се тълкува като подкрепа на хомофобите.
Такава ситуация е ненормална. Пускаме тук един от коментарите, които описват това противоречиво положение. Накрая пускаме и цитат от статус на Евгени Минчев във Фейсбук (без негово съгласие), предназначен само за приятелите му , в който той развива идеята, че гей общността сама се държи като малцинство и създава настроения срещу себе си.
Националсоциализмът е изтребвал в лагерите на смъртта не само евреи, цигани, хомосексуалисти.
Но тях ги е изтребвал именно като такива. Това е голяма разлика. Не че между тях има нещо общо. Общото го е създал фашизмът. Това са групи хора, дискриминирани и преследвани, подлагани на масово унищожение поради принадлежността си към някаква общност.
Затова в цивилизованите общества има такава повишена чувствителност за отношението към евреите, циганите и хомосексуалистите.
Зад антиеврейски, антицигански и антигей изявления наднича националсоциализмът или негови днешни аналози. Хомофобията върви ръка за ръка с много други антидемократични идеи, които искат да ограничават права и да дискриминират, расизъм, ксенофобия и др.
Но…
Не всеки, който не харесва гейпарада, е фашист. Нека не бързаме с обобщаващи контраобвинения. И не всеки човек, който смята, че гейбраковете са неестествени, е хомофоб и иска да ограничава права.
Основното за обществото е да няма никаква дискриминация. Нито по полов признак, сексуална ориентация, нито друга. Да няма нито един унизен, обиден, репресиран. Да има равни права и свобода на общуване. Но ако някой демонстрира свободата, като се разхожда полугол на шествие, трябва да приеме, че за друг това ще е възмутително и няма да го одобри.
И това не е хомофобия и дискриминация.
Не става дума за тези, които искат да забранят гейпарадите, това е антидемократично.
Т. нар. „интелектуалци“ Волен Сидеров, Петьо Блъсков, Юли Москов и др.,
които подписаха писмо да се забрани гейпарада в София, са антидемократи и се опитват да дискриминират.
Не трябва да има дискриминация и към хора, които не ръкопляскат на гейпарадите.
Не всеки, който не харесва гейпарада, иска да го забрани. Да не харесваш прекалено гримиран мъж с ярък чорапогащник, който си върти задника предизвикателно, не е хомофобия.
Може да не харесаш и жена с подобен вид. Не можеш да задължиш някого да харесва или не харесва нещо.
Не можеш също така да искаш някой да декларира колко подкрепя гейпарада, ако му е все едно. Защото има хора, на които им е безразлично дали ще има гейпарад, на които им е все едно дали човекът, от когото купува дрехи, примерно, е хомосексуалист. Но такива безразлични вече са съмнителни. От тях се иска да заявят активна положителна позиция към гейпарада.
И става така, че по повод гейпарадите започва своеобразен лов на вещици, тоест на хора, заподозрени в хомофобия. Някой нещо казал иронично, някой виц, нещо подигравателно, или просто премълчал и вече е обявен за хомофоб и са готови публично да го осъдят. Да му лепнат етикет, че е ретрограден, антидемократ или направо прикрит расист, нацист.
Хомофоб се използва като събирателен образ на всичко това.
Това също е вид репресия и дискриминация. И от словесна, понякога в някакви колегиални кръгове, групи, общества, тя се превръща в реална.
Нямам нищо против гейпарадите. Искам също така да разрешат по-бързо еднополовите бракове, защото обществото у нас има проблем. От една страна има права, за които някои трябва да се борят. От друга тече някакъв лов на вещици-хомофоби. Истерично противопоставяне, замеряне с обиди и лепене на етикети.
Обществото ни е изостанало и хомофобските настроения са преобладаващи. Но и гейобщността се държи контрапредизвикателно и вместо да предизвика симпатии, дразни. Гейпарад в Ню Йорк, примерно, е шествие на веселбата. Гейпарад в София е някаква война и замеряне с обиди и от двете страни.
И аз съм либерал. Но има една категория либерал-фундаменталисти, свръхполиткоректни, които са
ловци на обиди
Всъщност ловци на вещици. Търсят и натрапват постоянно някакви открития за уж хомофоби, уж антисемити, уж антицигани, (пази Боже дори само да употребиш думата циганин, каквато употребяват и образовани цигани). Погазваш религиозни права, ако не одобряваш ислямски забрадки на публични места, ако смяташ, че камбаната на църквата може, а молитвата по високоговорителите на минарето – не е същото.
За такива ловци на вещици виц или шега е кощунство. Не се осмелявай, ще те обявят за изостанал, антиевропеец и т. н. Те са единствените и посветените.
Айде по-полека. Гей активистите нека си правят паради, ще гласувам с две ръце за тяхното право да се женят помежду си, но нека не нападат наляво и надясно. Сам по себе си този лов на вещици създава антигей настроения.
Евгени Минчев за гейпарада: Никой не ви е длъжен
Гейовете сами се поставят в ситуация на малцинство, след като изискват приобщаване и разбиране от останалите чрез демонстрации и паради.
Бих препоръчал не тъпи снимки с гей знамето а подобаващо поведение, което да ги направи неразличими от хората и общоприетите норми. Никой никога няма да възприеме (включително и аз) лакирани нокти, оскубани вежди, лилави чорапогащи (на мъжки крака), нито мяукане вместо говор, нито поведение на разтопен кламер, вместо устойчиво, мъжко поведение, както е определила Природата.
Никой не ви е длъжен.
…
Гейовете сами се определят като малцинство и затова ще бъдат третирани като такова преди, по време и след всеки ненужен парад. Просто живейте и работете наравно с останалите и не изисквайте специално отношение и внимание. Просто си го издействайте, като не го изисквате със странни демонстрации.